19 huh 2013

Hill and Knowlton Finland voitti palvelumuotoilun Kultahuipun Omasairaalan Hoivamestari-konseptilla

Torstaina 18.4.2013 järjestetyssä Vuoden Huiput 2012 -gaalassa palkittiin markkinointiviestinnän ja muotoilun tekijöitä, jotka ovat esimerkillisiä mm. luovuuden, omaperäisyyden, esitystavan osalta. Hill and Knowlton Finland palkittiin palvelumuotoilu-kategoriassa Kultahuipulla.

Tuomaristo summaa voittotyön meriittejä seuraavasti: ”Uusi palvelu, jossa toimialan tyypillistä mallia muutetaan rohkeasti asiakkaiden tarpeiden pohjalta. Asiakkaan arvostuksesta lähtevät oivallukset ovat olleet koko konseptin kehittämisen keskiössä ohjaamassa viestintää, rekrytointia ja visuaalista suunnittelua.”

Palkittu Hoivamestari-konsepti on Hill + Knowltonin sekä Omasairaalan yhteistyössä luoma uusi toimenkuva, jonka avulla Omasairaalan tavoite palvelun henkilökohtaisuudesta tuotiin myös osaksi vastaanotto- ja aulapalveluita. ”Omasairaalaan haluttiin rakentaa henkilökohtaisista kohtaamisista koostuva hoitoverkosto, jossa sairaalan palvelu ei henkilöidy vain lääkäreihin. Omasairaalaan uusi ammattiryhmä, Hoivamestarit, rakentavat osaltaan sairaalan tavoittelemaa välittämisen ja henkilökohtaisuuden ilmapiiriä”, kiteyttää konseptin senior designer Ulla Jones.

”Hill + Knowlton on luonut Omasairaalalle palvelukonseptin, jota seuraten olemme nopeasti profiloituneet asiakaspalvelun ja -tyytyväisyyden edelläkävijäksi Suomessa. Asiakassuositteluindeksimme on kuukaudesta toiseen näyttänyt kärkilukuja. Valitsimme viestintätoimiston kumppaniksi, koska he pystyvät tarjoamaan meille ’kolikon molemmat puolet’, sen miten tarjoamamme palvelu lunastaa antamamme lupaukset ja miten hyvästä palvelusta on helppo rakentaa yrityksemme tarinaa”, Omasairaalan toimitusjohtaja Harri Aho kertoo tyytyväisenä kumppanuudesta Hill + Knowltonin kanssa.

”Palvelukohtaamiset ovat viestintää ja siten osa-alue, johon jokaisen yrityksen tulisi kiinnittää nykyistä enemmän huomiota. Olemme Suomen ainoa palvelumuotoilua tarjoava viestintätoimisto ja pidämme sitä strategisesti tärkeänä osa-alueena.”, toteaa Hill and Knowlton Finlandin toimitusjohtaja Tarja Jussila.

Palkinnon noutivat Omasairaalan toimitusjohtaja Harri Aho, konseptin suunnitelleen Hill and Knowlton Finland Oy:n tiimistä Ulla Jones, Pia Hietanen, Minna Husu sekä graafisesta ilmeestä vastannut Timo Tontti Vanto Design Oy:stä.

Grafian järjestämä Vuoden Huiput on Suomen merkittävin markkinointiviestinnän ja muotoilun kilpailu. http://www.vuodenhuiput.fi/vuodenhuiput/huiput_2012/tulokset?tyo=0802XRM&palkinto=1