Pohjola Terveysmestari auttaa missä vain

Mitä teet, kun lapselle nousee yllättäen korkea kuume, tai teini kaatuu pyörällä? Entä silloin, kun itse nyrjäytät nilkkasi tai vaikkapa jalassa oleva patti huolettaa? Miten voit varmistaa tarvitsetko lääkärin hoitoa, kuka olisi tapauksessasi sopiva asiantuntija vai voitko tehdä itse jotain tilanteen parantamiseksi?

OP Vakuutuksen asiakkaille vastaus on yksinkertainen: Otat tietenkin yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palvelun kautta kokeneisiin terveysalan ammattilaisiin.

Huhtikuun alusta alkaen Pohjola Terveysmestari auttaa hoidontarpeen arvioinnissa sekä neuvovana puhelimena OP Vakuutuksen asiakkaita silloin, kun heillä on terveyteen tai hyvinvointiin liittyviä kysymyksiä.

Myöhemmin tämän vuoden aikana kanavat laajenevat, minkä jälkeen Pohjola Terveysmestari palvelee myös digitaalisesti mobiililaitteelle ladattavan monipuolisen sovelluksen kautta.

Kaikki palvelut yhdeltä luukulta

Pohjola Sairaalan hankejohtaja Jarno Mäkinen on ollut mukana kehittämässä Pohjola Terveysmestaria. Hänen mukaansa palvelu auttaa missä tahansa mielen päällä olevassa terveyteen tai hyvinvointiin liittyvässä ongelmassa.

‒ Tarkoituksena on, että potilas saa yhden luukun kautta kaiken tarvitsemansa avun terveyteen liittyvissä kysymyksissä. Haluamme entisestään helpottaa ja nopeuttaa asiakkaan hoitoon pääsyä sekä säästää tämän aikaa ja vaivaa, hän kertoo.

Näin esimerkiksi turhat lääkärikäynnit vähenevät, kun moni asia ratkeaa ensimmäisen yhteydenoton aikana, tai kun asiakas osataan ohjata suoraan oikean ammattilaisen luokse. Potilas pääsee nopeinta reittiä tervehtymisen polulle.

Palvelun kautta voi tulevaisuudessa saada myös lähetteitä magneetti- tai röntgenkuviin sekä laboratorioon. Suunnitteilla on myös etävastaanotto, jolloin hoitajan tai lääkärin kanssa asiointi onnistuu vaikka kotisohvalta.

Palvelusta saa hoito-ohjeita ja tehtyä niin hoidontarpeen arvioinnin kuin ajanvarauksen Pohjola Sairaalaan ja OP Vakuutuksen lääkärikumppaneille.

Mäkinen kertoo, että samalla kertaa voidaan tarvittaessa tehdä vakuutusyhtiön maksusitoumus ja käynnistää korvausprosessi, mikä helpottaa jatkoasiointia.

‒ Jatkossa OP Vakuutuksen asiakkaat voivat jättää koko hoitoketjun terveysmestarien huoleksi. Haluamme ottaa asiakkaan harteilta taakan olla terveysalan ammattilainen.

Parasta asiakaspalvelua ja ammattitaitoa

Laadukasta asiakaspalvelua ja ammattitaitoa yhdistettynä pitkään työkokemukseen. Sellaisiksi tiimiesimies Emma Järvinen luonnehtii puhelin- sekä digikanavissa vastaavia terveydenhoitoalan ammattilaisia eli terveysmestareita.

‒ Kaikilta edellytetään laajaa kokemusta hoidontarpeen arvioinnista ja päivystystyöstä, sillä terveysmestarin työ on itsenäistä ja vaatii hyvää arviointikykyä, hän sanoo.

Pohjola Terveysmestari -palveluun voi soittaa kuka tahansa OP Vakuutuksen asiakas, jolla on henkilövakuutus sairauden tai tapaturman varalta.

Pohjola Terveysmestarin puhelinkanava palvelee asiakkaita viikon jokaisena päivänä klo 7‒23.

Mäkinen kertoo, että aukioloaikoja laajennetaan tarvittaessa kysynnän mukaan. Tarkoituksena olisi, että digipalvelusta saisi apua ja hoitoa myöhemmin ympäri vuorokauden. Tavoitteena on, että terveyspalveluiden vastausaika on mahdollisimman nopea.

Mäkinen kuitenkin muistuttaa, että Pohjola Terveysmestarista ei haluta tehdä kilpailijaa hätänumerolle.

‒ Meiltä saa apua ja neuvoja myös silloin, mutta toivottavaa on, että yhteydessä ollaan jo ennaltaehkäisevästi, hän jatkaa.

Järvisen mukaan palveluun soittajista tullaan pitämään kokonaisvaltaisesti huolta.

‒ Meille tulee käyttöön myös takaisinsoittopalvelu. Silloin voimme varmistaa asiakkaan voinnin ja päivittää mahdolliset omahoito-ohjeet.

Teksti: Virvamaria Toikka


Lue lisää