Tjänsten Pohjola Hälsomästare

Hälsorådgivning via chatten och per telefon

Våra hälsomästare betjänar Pohjola Sjukhus och OP Försäkrings kunder per telefon och via den nya appen. Om hälsoproblem oroar dig, ladda ner Pohjola Sjukhus app eller ring 0100 5225.

Du får personlig hjälp bland annat i följande frågor:

“Funderar du på om du borde besöka en läkare? Vem ger råd?”

“Gäller min försäkring och ersätter den vård hos en specialläkare?"

Så här hjälper våra hälsomästare dig:

  • Du får tydliga instruktioner och en bedömning, om det lönar sig att besöka en läkare.
  • Om ett läkarbesök är nödvändigt, styr hälsomästaren dig till en distansläkare eller till en mottagning med en lämplig expert.
  • Hälsomästaren kontrollerar i samband med avgiftsbelagda läkartjänster vad ditt försäkringsskydd hos OP Försäkring täcker. Du kan också få ett ersättningsbeslut redan då ärendet sköts.
  • Du ser i appen uppgifter från dina tidigare besök, undersökningsresultat, vaccinationer, recept och remisser. Du kan via appen också boka tid eller förnya recept.

Öppettider

Telefontjänsten och chatten i appen är öppen varje dag kl. 7–23. Du kan lämna ett meddelande i appen dygnet runt.

Appen finns i det här skedet endast på finska, men du kan ställa frågor via chatten också på svenska och engelska.

Hälsotjänsterna tillhandahålls av Pohjola Hälsa Ab. Försäkringstjänsterna tillhandahålls av OP Försäkring Ab.